dinsdag 11 oktober 2016

Week 37 tot met 40 en Singelloop Utrecht

Ben je na je vakantie gestopt met hardlopen? Nee natuurlijk niet alleen was ik al snel het vakantie gevopel kwijt en zat ik overdag al iets te lang achter de pc en had ik dus geen zin om de blog bij te werken.

Week 37
Deze week direct weer op 3 van de 4 dagen op de fiets naar het werk.
Wel iets minder hardgelopen omdat het toen zo warm was. Kunt U het zich nog herinneren. Daarom een verkenningswandeling gedaan bij de Korte Duinen in Soest.
Ook de krachttrainingen opgepakt.
Na de vakantie ook wanneer ik kan op werkdagen aan het lunchwandelen.

Op zondag een rondje onverhard en hoogteverschil gemaakt. Dat kan op de Stompert. Dat is een gebied tussen Soesterberg en Soest in met een leuk hoogteverschil voor Nederlandse begrippen. Smalle paadjes tussen gras en heide door en dus een mooie klim. De totale hoogtemeters waren 107 meter.

Week 38
Fietsen 2 van de 4 werkdagen
Lunchwandelen 3 van de 4 werkdagen

Op dinsdag de laatste ronde door het bos op dinsdag. Het wordt echt te donker om dit nog veilig te doen. Als toetje van het jaar toch nog 3 herten op het pad voordat ik bos uit wilde lopen.

Op donderdag direct uit het werk een rondje gelopen. Dit ook weer vanwege het beschikbare licht. Dit was verkenning van het rondje wat halverwege oktober gelopen gaat worden, de RIVM Bosloop. Ingeschreven voor 3 rondjes, nu 2 rondjes gelopen. Conclusie met dit weer wordt het geen record op dit parcours. Het bos is droog en daardoor zanderig. Hierdoor wordt het zwaar als het niet gaat regenen.

Week 39
Fietsen 3 van de 4 werkdagen
Lunchwandelen 3 van de werkdagen

Op dinsdag voor het eerst weer een keer naar Leusden gelopen. Mijn vriend sport daar waardoor ik mee terug kan rijden, handig! Het nadeel is dat het een paar lange rechte wegen zijn. Omdat het aan het begin nog een beetje licht was niet de hele Amersfoortseweg afgelopen maar via de Laan Blusse van Alblas over het Zeisterspoor naar de Dodenweg gelopen. Zeker het stukje Zeisterspoor kan niet in het donker gelopen worden (ook niet met lampjes op). Er is daar geen verlichting en de maximale snelheid wordt er door erg veel mensen overschreden.

Op zondag de Singelloop in Utrecht gelopen. Bij aankomst in het Wilhelminapark was het nog droog en kort daarna ging het los. Een hoosbui, niet normaal. Gelukkig werd het daarna droog tot de start.
Ik mocht starten in wave 1. Het gevolg was dat ik veel te snel startte. De eerste 3 km te hard gelopen waardoor ik eigenlijk al stuk was. Daarna geprobeerd om minder snel te lopen wat eigenlijk niet lukte. Bij een mijnheer blijven hangen die wel een lekker tempo had om te voorkomen dat ik de handdoek in de ring zou gooien. Bij 8 km zag ondanks de regen en de plassen toch het licht en kon lekker blijven doorlopen. De laatste km zelf nog iets kunnen aanzetten. De eindtijd 55:36 uur. En dat is dus een enorm nieuw PR.

Week 40
Vanwege de Singelloop even wat rustiger aangedaan. Toch wat spierpijn her en der....
Fietsen 1 van 4 werkdagen
Lunchwandelen 3 van 4

Alleen de zondag gelopen, een rondje bos. Ondanks wat vermoeidheid ging dat best lekker.

Singelloop Utrecht


Geen opmerkingen:

Een reactie posten