zondag 30 oktober 2016

week 41 (RIVM Bosloop), 42 (Berlijn) en 43 2016

De afgelopen weken iets minder gelopen. Werk vraagt te veel tijd en energie waardoor sporten minder vaak lukt. Erg jammer want hardlopen is de manier om mijn hoofd leeg te krijgen.

In week 41 heb ik toch nog 3 keer hardgelopen.
Een kort rondje volledig asfalt en in het donker. Je moet wat in de avonden...
De donderdag stond in het teken van de RIVM bosloop. Door de collega's van het RIVM wordt er jaarlijks een hardloopwedstrijd georganiseerd voor alle bedrijven op het terrein en het KNMI. Het zijn rondjes van 2,9 km over bospaden. En die zijn nu extra zwaar omdat het al een hele tijd droog is.
Ook het overwerken van de rest van de week hielp niet mee. Uiteindelijk zonder huilbuien (ja zo moe was ik), de 8,6 km uitgelopen in een nieuw record voor mijzelf op dit parcours. Soms helpt je kop op alleen uitlopen zetten dus ook.
Zondags een klein rondje door de lange duinen gelopen. Ging uiteraard voor geen meter en dus veel gewandeld en de route ingekort. Wel lekker om buiten te zijn!

In week 42 op dinsdag een klein rondje door Soesterberg en Zeist gelopen. Met 6,6 km op de teller terug de warme huiskamer in. Was duidelijk langzamer dan alle vorige keren dat ik deze route had gelopen maar het hoeft niet altijd snel te gaan.
Zondag had ik een route langs de Spree in Berlijn uitgestippeld. Startend bij de East Gallery, langs de muur, langs de Fernsehenturm, Berliner Dom, Reichstag, door Tiergarten, langs de Gedachtenis Kirche eindigend op de Kurfurstendamm. Ondanks de hoeveelheid toeristen kon je prima lopen. Deze route waar je zoveel mogelijk langs het water loopt is 12,2 km.

In week 43 niet veel gelopen omdat ik nog in Berlijn zat en de conferentie best intensief was verder niet hardgelopen totdat ik thuis was.
Vandaag daarom een rondje bos gedaan in een rustig tempo, mijn hartslag in zone 2 proberen te houden. Dat lukte net niet, zat uiteindelijk vaker in begin zone 3. Lekker rustig op gemiddelde tempo van 6,3 min/ km door het herfstbos gelopen. Helemaal geen straf met een zonnetje erbij en de verkleurende blaadjes.

Bij East Gallery

Fernsehenturm

Gedachteniskirche

Kurfurstendamm


Geen opmerkingen:

Een reactie posten