zondag 27 november 2016

Week 47 2016 start streak

Ik ben wat rustiger aan het trainen de laatste tijd. Mijn trainingen zaten eigenlijk altijd in de rode zone van mijn hartslagmeting. Daarom een schema gezocht en gevonden wat me wat rustiger laat trainen. Daarom de afgelopen tijd wat minder kilometers gemaakt.
Verder heeft een vette verkoudheid ook het me wat rustiger aan laten doen.

Afgelopen dinsdag heb ik 10 x 400 m in zone 2/ 3 gelopen met een pauze van 30 seconden. De intervallen doe ik het liefst in de avond. Kwestie van je horloge instellen dat deze iedere 400 meter begint te trillen om de pauze te laten vallen. In het donker kan je toch niet veel van de omgeving zien. Zo maak ik toch nog wat van die avondrondjes.

Vrijdag mocht ik 25 min in zone 2. Het was mooi weer dat ik daarom naar de Lange Duinen in Soest ben gegaan om daar 2 rondjes van de Sylvstercross te lopen. Heel erg langzaam maar daardoor kon ik wel genieten van de omgeving. Ploegen over het zand van de duinen met een zonnetje, wat wil je nog meer?

Zaterdag, eigenlijk zou ik morgen beginnen met adventslopen of te wel iedere dag lopen. Maar je het begon te kriebelen. Dus omgekleed en schoenen aan gedaan en met de fiets naar de Paltz. De Paltz is een landgoed naast het Nationaal Militair Museum. Het weer was opnieuw zonnig maar het vroor nog. Gevolg dat ik in een bevroren landschap mijn rondje mocht doen. Onderstaande foto moest ik maken na 500 meter.
Hiermee dag 2 van de streak volbracht

Uitzicht op de Paltz

Zondag, een normale trainingsdag met dit keer 40 min zone 1 op het programma. Ondanks het temperatuurverschil met gisteren toch een trui aangedaan en wat was dat lekker de eerste 3 km. Zone 1 dat is dus een soort van dribbelen in mijn geval en dan moet ik nog opletten dat mijn hartslag niet te hoog wordt. Gevolg aan het einde van de ronde had ik 41 min gelopen met 57% in zone 2. Ik heb heus mijn best gedaan om het rustig aan te doen.
Dag 3 van de streak die eigenlijk vandaag zou beginnen.

Bospad Zeist, streakdag 3


Totaal km van deze streak 13,1 km
Totaal aantal dagen: 3

Geen opmerkingen:

Een reactie posten