zaterdag 31 december 2016

Terugblik op 2016

Het hele afgelopen jaar hardgelopen. Tot en met eind maart heb ik iedere week tenminste 1 keer hardgelopen.
In april, mei en juni zat ik niet lekker in mijn vel, vermoeidheid en gebrek aan zin zorgden ervoor dat ik weinig gelopen heb in die maanden.
Vanaf juli heb ik alleen een week in augustus niet gelopen, de rest van het jaar in ieder geval iedere week gelopen met als hoogtepunt december maar hier later meer over.

In juli ben ik gestart met mijn rondje Utrecht, de bedoeling is om de provincie Utrecht te doorlopen. In 2016 heb ik 2 routes gelopen, van Amersfoort naar Baarn en van Baarn naar Hollandsche Rading. Met deze ronde wil ik in 2017 verder zodra het in de avonden weer wat lichter is en de NS meewerkt. De lijn bij Breukelen kreeg onderhoud waardoor ik nog langer in de trein zou zitten, met het weinige beschikbare licht was dat even niet handig. Dus daarom maar tot 2 etappes gekomen.

Eind november ben ik begonnen aan een streak, elke dag hardlopen van Runnersworld Amersfoort. Het was de bedoeling om 1 december te starten en 28 december te eindigen. Beide data zijn niet gehaald, 25 november ben ik gestart met mijn streak en ik ben nog niet gestopt!
Ik voel me er eigenlijk wel lekker bij, ik kijk wel wanneer ik stop.

Door de dip halverwege het jaar heb ik mijn doel van 1500 km bij lange na niet gehaald. Ook het bijstelde doel heb ik niet gehaald (1000 km). Voor 2017 ga ik daarom geen doel zetten, ik zie wel wat er gebeurd.



Afgelopen jaar verschillende wedstrijden gelopen
Januari: -
Februari: Groet uit Schoorl, 10 km
Maart: Utrecht Marathon, 10 km
April: -
Mei: Pyramidetrail, 10 km + Blauwe Palenloop, 4,5 km
Juni: -
Juli: -
Augustus: -
September: -
Oktober: RIVM bosloop 8,6 km, Singelloop Utrecht 10 km
November: Bergrace by Night
December: -

De Bergrace was de run waarvoor ik het meest uit mijn comfortzone moest, zo laat starten (22:50 uur) had ik nog nooit gedaan. Niet voor een wedstrijd en niet voor een training. Erg leuk om een keer te doen.
De Singelloop in Utrecht was de snelste race ooit. Veel te snel gestart, waarna de man met de hamer ongenadig langskwam. Gelukkig wel uitgelopen en ook nog in een snelle tijd. Wel een week spierpijn gehad.
De slechtste qua tijd en conditie was de Pyramidetrail. In de weken ervoor een zeer toffe verkoudheid gehad en de hoest was nog niet weg. Kortom geen lucht en wel een pyramide mogen beklimmen. Dat ging dus niet helemaal niet samen. In 2017 moet ik die nog maar een keer doen, want qua organisatie en parcours was het wel erg leuk!
De mooiste is de Groet Uit Schoorl. Deels vanwege de reden waarom ik deze loop ooit ben gaan lopen (de dood van een collega tijdens deze loop) en het parcours. In 2017 ga ik deze zeker weer lopen.

In december nog 2 socialruns gedaan, de kerstmannenloop in Amersfoort en de ropatrail in Austerlitz. De ropatrail was echt leuk, ik heb we al opgegeven voor een clinic in 2017. Meer trails in de toekomst? Wie weet.

in 2016 heb ik 131 keer gelopen waarbij er 958 km werd gelopen met 3558 hoogtemeters. Dat laatste is dus het beklimmen van de Cima Presanella in Italie of 31,6 x de Dom op.

Wat gaat 2017 brengen? Ik weet het niet ik hoop in ieder geval veel hardloopplezier.

De beste en sportieve wensen gewenst.





2 opmerkingen:

  1. Precies een marathon te kort voor de 1000! Een heel sportief en gezond 2017. Oh ja ik ben niet zo'n voorstander van streaks omdat rust ook bij trainingen hoort.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie prestatie toch en idd genoeg km gelopen in 2016. Een gezond en sportief 2017.

    BeantwoordenVerwijderen