zondag 11 december 2016

Week 49 elke dag hardlopen

Maandag had ik mazzel, we mochten van de baas om 16:00 uur weg om Sinterklaas te vieren. In plaats van rechtstreeks naar huis te gaan, omkleden en hup het bos in. Hierdoor kon ik een extra run in tijdens daglicht doen deze week.
Het is een klein rondje geworden van 3,5 km. Het was onderweg wel druk met baasjes die hun honden aan het uitlaten waren. Maar ja daardoor kon ik ook onderstaande foto maken.

Wat is nou interessanter die koeien of de ondergaande zon?
Dinsdag was het weer een intervaldagje. Dit keer 14 x 400 meter in zone 2 / 3 met pauzes van 30 seconden. Om het mezelf nog ietsje moeilijker te maken ben ik naar het Hoogt geweest. Dat is een mini-heuveltje tussen Soesterberg en Soest. Die heb ik een keer vanaf de Soesterberg-kant en een keer van de Soest-kant gelopen. En daarna terug naar Soesterberg. Geen mooie route maar je moet wat in het donker.

Woensdag, in de ochtend wakker geworden met migraine. Nadat de medicijnen werkten toch gaan werken. 's Avonds toch een rondje in een zeer rustig tempo gelopen. Kon ik direct in de bezorging van wat spullen bij vrienden. Ik had uit de moestuin nog berg madame Jeannettes over. Dus met een explosieve rugzak het dorp door. ;-)

Donderdag had ik eigenlijk geen zin. Mezelf een schop onder de kont gegeven en wat straten in het dorp gekozen waar ik nog eerder door hardgelopen had. Je moet wat verzinnen als je iedere dag hardloopt.....

Vrijdag, vandaag weer een van het schema. Dit keer 30 min in zone 2. Uiteindelijk 65% van de tijd in zone 2 weten te lopen en 14% in zone 3. Niet onaardig, vooral omdat er in dit rondje ook een hoogteverschil zit doordat zelfde heuveltje van dinsdag. Dit keer over het vliegveld richting landgoed de Paltz gelopen. Daar de gele route gepakt waarbij is de lus aan de kant van het koetshuis heb overgeslagen. Dit zou ik qua tijd niet redden.
In de oude zandafgraving stonden wat schapen onderhoud aan het groen te doen.

Zandafgraving in de Paltz
Zaterdag, het is niet echt licht geworden vandaag. In de middag motregende het ook nog.
Dus rondje dorp om de kerstvrouwenpakken af te leveren voor de kerstmannenloop in Amersfoort.
Oude Tempellaan Soesterberg
En tenslotte zondag, vandaag stond er een rondje van 50 min in zone 1 op het programma. Dit is niet mijn favoriet. Het kost me nogal wat moeite om de hartslag leuk laag te houden. Dat ging vandaag dus ineens heel erg goed. Zone 1 heb ik 76% van de tijd weten vol te houden tegen 24% in zone 2. Dus helemaal geen uitschieters naar zone 3. Ben daarmee best trots om mezelf.
Vandaag was het wel een stuk lichter als gisteren. Door de lengte van de ronde lekker door het bos gegaan.
Bos tussen Soesterberg en Zeist 

Deze week 31,3 km gelopen.
Totaal km deze streak: 70,3 km
Aantal dagen streak: 17

Geen opmerkingen:

Een reactie posten