maandag 19 december 2016

Week 50 waar gewoon doorgelopen wordt

maandag
Een rondje dorp, je moet wat in het donker. Is de winter al voorbij?

Dinsdag, is mijn gebruikelijke intervaldag, dus ook vandaag. Vandaag stond er 4 x 10 zone 2, 4 x 2 min zone 3.
Dit was nogal lastig. Bij de eerste 10 minuten kwam ik niet verder als zone 1. Toen werd het dus 2 min sprinten om mijn hartslag naar zone 3 te krijgen. Dat lukte pas na de 2 minuten en dus in de 10 minuten zone 2. Waardoor ik vervolgens niet meer in zone 2 kwam. Top zo'n training, want zo ging de rest dus ook. Dus uiteindelijk 10 min rustig hobbelen en daarna 2 minuten harder lopen om de training toch een soort van te volgen. Onderstaand bord was wel toepasselijk, die kwam ik tegen op de route.
Stoppen was dus echt geen optie.
Woensdag, eigenlijk te moe en geen zin om te lopen. Maar je doet mee aan een challenge of niet. Dus omkleden, schoenen en hup naar buiten. Ik had de straten in de nieuwe woonwijk nog niet allemaal gezien, dus een rondje sterrenberg gedaan. Heb ik dat ook eens gezien.
Uiteindelijk toch blij dat ik gelopen had.

Donderdag een afwijking op het normale programma. Voor vrijdag stond er 6 x 800 meter in zone 2/ 3 op het programma maar dat is een beetje gek tijdens een kerstmannenloop. Dus die training verschoven.
Dus weer in het donker naar buiten vanuit een warm huis, is het al bijna zomer? om de training toch te doen. Uiteindelijk was het niet eens zo vreselijk. Maar een rondje in het licht zou deze week leuk zijn.

Vrijdag, mezelf in een leuk kerstvrouwenjurkje gehesen en met de fiets naar Amersfoort. Daar toch de buurvrouw gespot maar de anderen niet. Best lastig al die rode mutsjes, jurkjes en pakken.....
Na de warming-up even wachten op de start. Daarna rustig ho-ho-ho-end door de stad gelopen. Er waren meer mensen die niet het standaardpakje aanhadden maar die mijnheer in kertsmannenbikini krijgt toch echt mijn respect. Zo lekker warm was het nou ook weer niet.
De loop ging lekker en al snel kwam het Hof en daarna de finish inzicht.
Laat de kerst maar komen!
kerstmannenloop in Amersfoort
Zaterdag een dag die ik wat rustiger aan wilde doen en dat is gelukt. Met de auto (ja echt) naar de Paltz en daar een klein rondje over dit mooie landgoed gelopen. De schaapjes van vorige week hebben een nieuwe plek gekregen.

En zondag een training, dit keer 40 minuten zone 2. Dus lekker het bos in. Aan het einde van de 40 minuten was er alleen nog wat route over en ben ik rustig naar huis gegaan. Dit keer lukte het me eigenlijk best goed om in zone 2 te komen, wat moeilijker om erin te blijven en niet door te schieten naar zone 3.
Uitzicht bij het fietsersmonument


Deze week 31,5 km gelopen.
De streak zit inmiddels op 24 dagen
totaal aantal km's streak 101,5 km


Geen opmerkingen:

Een reactie posten