zondag 5 februari 2017

week 5 2017, Bergcross Amersfoort

Vorige week meegedaan met de Bergcross in Amersfoort. Het was even spannend hoeveel ronden ik zou lopen.De zaterdag ervoor had ik even een stommmeltje over het hoofd gezien. Gevolg, ik ging plat voorover. En om het leuker te maken heb ik ergens mijn eigen elleboog in mijn ribben weten te planten. En daardoor een paar gekneusde ribben als herinnering voor de rest van de week. Omdat het het begin van mijn loopje was ben ik doorgelopen en dat ging best oke. Daardoor ben ik niet verstijfd.
De Bergcross ging ondanks dit ongemak dus best goed. Het is niet mijn hobby om rondjes te lopen maar je moet wat als je niet altijd in de auto wilt stappen voor een loopje. En dit was een klein stukje fietsen.
De Bergcross wordt gelopen in een klein stukje bos op de Galgenberg in Amersfoort. Inderdaad hier stond vroeger de galg. Een lekker heuvelachtig terrein waar ik mooi kon oefenen op heuvel af en op. En mijn kracht zit nu in heuvel op en minder in het afdalen.
Uiteindelijk alle 4 de ronden uitgelopen in 56:08 min.

De rest van de week rustig aan gedaan. Mijn langste loop was vandaag. Dat was een testloopje voor as zondag wanneer ik meedoe met de Groet uit Schoorlrun (10k). De rest was niet langer dan 3 km.
Want gekneusde ribben waren nog niet genoeg. Er kwam afgelopen week ook nog een verkoudheid en een zere kies bij. Al met al een topweek.

Grand Canyon bij Zeist

"bos" bij Abrona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten