zondag 10 juli 2016

Week 27 2016

maandag
Woonwerk met de fiets

dinsdag
Woonwerk met de fiets, verder verplicht rust door knallende koppijn

woensdag
Vandaag begonnen aan mijn rondje provincie Utrecht. Een paar weken geleden bedacht ik dat ik wel eens wat andere stukken wilde hardlopen. Dus ben ik een paar keer bij de Treek geweest. Het rondje daar had ik uitgestippeld aan de hand van de knooppunten voor fietsers. Toen kwam ik het Utrechtpad tegen. Het Utrechtpad is een lange afstandwandelroute door de provincie Utrecht. Die ben ik voorzichtig gaan omzetten naar het fietsknooppuntennetwerk, die bordjes zijn van verre te zien en je weet zeker dat je op de paden die je tegenkomt echt kunt hardlopen.
Uiteindelijk is het rondje provincie geworden, ik sla Bunschoten-Spakenburg over. Daar verzin ik wel een ander rondje een keer voor.

De eerste etappe heb ik gelopen. De auto bij station Baarn gezet en vanuit daar met trein naar Amersfoort. En dan weer teruglopen. Zo simpel is het.
De route ging eerst door Amersfoort, om uiteindelijk uit te komen bij de rivier de Eem. Langs de Eem lopend genietend van de laatste zon van de dag, overvliegende vogeltjes en enorm mooie uitzicht. In de buurt van Soest buigt de route af, de polder in. Tussen de weilanden door en langs een stukje niet-inspirerende A1 door Baarn, terug naar het station om de auto op te halen.
Dit was de langste route die ik tot nu toe had gelopen sinds het begin van mijn hardloopcarriere.
De route volgde de volgende knooppunten: 66, 83, 82, 87, 72, 15, 17, 64
Deze route was 15,2 km. (gelogd in deel 1a en 1b doordat na 11,4 km mijn horloge leeg was)
Edit: de volgende dag viel de spierpijn reuze mee. Trappen kunnen gelopen worden, lunchwandelen was ook gewoon mogelijk.

donderdag
rust

vrijdag
Vandaag een klein rondje gelopen door het bos. Mijn benen waren toch wat stram van afgelopen dinsdag. Toch de 5 km lekker vlot uitgelopen.

zaterdag
rust

zondag
Iets te laat mijn bed uit i.v.m. een concertbezoek gisteravond. Bij wakker worden was de zon al ruimschoots op en was het daardoor ook al warm. Kortom het rondje uitgesteld tot de koelere avonduren.
Ook dit was weer een rondje bos, via de Vogeltjes en de Grand Canyon en het fietsersmonument terug naar Soesterberg. Onderweg werd ik vergezeld door een konijn die een wedstrijdje wilde aangaan, hij of zij heeft het gewonnen!
Heerlijk gelopen en fijn dat het al een stukje was afgekoeld.


Uitzicht in de polder bij Baarn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten