zondag 7 februari 2016

Week 5, 2016

Afgelopen week, 3 keer hardgelopen.

Dinsdag, eerst een rondje hardlopen. Eerst over het vliegveld, daarna achterlangs de Paltz, over de Beaufortlaan in Soestduinen, langs de Van Weerden Poelmanweg over het Hoogt, langs het vliegveld terug naar Soesterberg.
Normaal loop ik dit rondje andersom, maar dan loop je vanuit de verlichte weg een donker gat in. Dan duurt het wat lang voordat je je voeten weer kan zien. Daarom bij wijze van experiment het rondje omgedraaid en dat beviel eigenlijk best goed.
Na 44 meter winsthoogte en 9,3 km mocht ik daarna nog een half uur trx-en om de stabiliteit in rug en buik goed te houden/ krijgen.

Donderdag eerst een half uur ge-trx-ed. Daarna de verlichtingsset omgeknoopt en een rondje langs de Amersfoortseweg, Zeisterspoor, fietspad naar Zeist en terug via Sterrenberg.
Onderweg kwam ik wat nieuwe kunst tegen. Althans ik neem aan dat het dat was. Op de Amersfoortseweg hebben ze de vlakverdeling van de oorspronkelijke weg aangegeven bij Kontakt der Continenten. Geen foto gemaakt want het was erg donker toen ik langsliep.
Uiteindelijk een rondje van 10,1 km gelopen met een winsthoogte van 32 m.

Vandaag (zondag) gewoon een rondje in het licht en dus het bos in. Richting Austerlitz gelopen over de Trekerweg, beter bekend als de Weg naar Aart Jansen en dan terug via de Treekerlaan, Oude Woudenbergseweg naar de Verlengde Slotlaan en dan weer terug naar Soesterberg.
De route ging weer langs een stukje bosbeheer waar ik maar ben gaan wandelen, de plassen zijn aardig diep en de grond erg ongelijk. Dat leek me toch beter voor mijn enkels. Ik ben niet van een volledig aangeharkt bos maar een soort van begaanbaar daar ben ik wel voor, daarom heb toch Staatsbosbeheer maar eens gemaild over de situatie. Hopelijk wordt er wat aangedaan, dit is verre van handig.

Wanneer ik door het bos loop kom ik eigenlijk altijd wel langs het Fietsersmonument. Het is opgericht door of voor de Utrechtse Rijwielpadvereniging (Utrecht met Omstreken). Veel informatie kan ik niet vinden over dit stukje geschiedenis in het bos. Wel dat het ter ere van hun 50-jarig bestaan was (1918-1968).
Het rondje van vandaag was 13,2 km met een hoogte winst van 49 m.
Hiermee best een aardig weektotaal gehaald (32,5 km).

Bosbeheer

Fietsersmonument




Geen opmerkingen:

Een reactie posten