zondag 14 februari 2016

Week 6 2016: Groet uit Schoorl

Dinsdag een rondje gelopen over het Hoogt en de Beaufortlaan terug over het Hoogt. Een rondje met lood in de schoenen. Moe door de verbouwing van de keuken ging het lopen voor geen meter. Ook na het uitlezen van mijn horloge geen juichmomentje, 9,0 km/uur is niet bepaald een record. TRX overgeslagen.

Donderdag, een rondje gelopen door het bos langs de MacDonalds (belangrijk detail, ik ben hard doorgelopen en ben dus echt niet gestopt) en weer terug naar huis.
Deze loop is alleen gedaan vanwege mijn challenge. Moet deze maand 121 km lopen. Zonder dit loopje wordt dat heel erg lastig.
Weer geen krachttraining.

En dan vandaag. De Groet uit Schoorlrun 10 km stond op het programma. In 2008 heb ik deze run ook al een keer gedaan. Toen omdat Frank een collega van mij een jaar eerder tijdens deze run is overleden.
Nu het lopen weer lukt stond deze daarom zeer hoog op mijn lijstje. Bij het wakker worden was de wereld wit. Webcams van de omgeving Schoorl gaven een groener beeld. Tijd om te vertrekken. De reis ging voorspoeding. Dus eerst tijd voor lunch. Heerlijk gezeten bij Jan van Scorel totdat het tijd was.
De start is vanaf vak blauw, het laatste startvak. Bij iedere startgolf konden we weer een stukje opschuiven, ondertussen blijven bewegen want het is koud en bovendien regent het. En toen de blauwe start. Rustig aan, niet te hard lopen. Liever nu wat rustiger dan geen energie tot het einde.
In de eerste km de muziek aangezet op random. Vlak daarna een politiemotor in een vaart tussen de hardlopers door. Die kwam ook snel weer terug maar nu met een ambulance erachter. Hopelijk was het niets heel erg ernstigs. Vanaf 2 km gaat het parcours het duin op. Proberen het tempo erin te houden. Dat gaat best prima, ik blijf mensen inhalen. Heerlijk.
Op het 4 km-punt begint Queen met Who wants to live forever? Hoe mooi kan de random soms zijn...
Ondertussen genieten van de omgeving. De route gaat dwars door de duinen over paden die allemaal verhard zijn, dat was in 2008 wel anders, toen waren dit nog schelpenpaden.
Op de Hargerzeeweg is het even dringen. Wat lopen sommigen breed (en langzaam) en vooral niet rechts.
Vanaf het 9 km-punt wordt het leuk, vanaf nu alleen maar duin af! Gaan met die banaan. Iron Maiden - Be quick or Be Dead gaat via de oordopjes mijn oren in. (nogmaals hij stond op random, ik kan er niets aan doen).
En daar staat Peter, nog even lachen voor de camera en dan hop naar de finish.
Helaas geen record, 58:17 min maar heerlijk gelopen, ondanks de regen die bleef vallen. Volgende keer de opbouw iets veranderen. Want onderstaande profiel laat duidelijk zien dat ik sneller kan starten want dat ik voldoende energie overhad om nog een sprint in te zetten.....

Groet uit Schoorl op Strava

Foto gemaakt door Peter

Linkjes naar de rondjes op strava:
zondag: https://www.strava.com/activities/493525713
donderdag: https://www.strava.com/activities/491294453
dinsdag: https://www.strava.com/activities/489708109





Geen opmerkingen:

Een reactie posten