zondag 22 mei 2016

Week 20 2016 Pyramidetrail Austerlitz

Maandag aka 2e pinksterdag
rustdag gepland en dat is maar goed ook. De combinatie van zowel hooikoorts geven me lekker veel energie (NOT). Bovendien zitten nu beide ogen dicht met snot (daar maken we maar geen foto's van). Kortom lekker onder de deken op de bank liggen en tussendoor alleen even naar de moestuin geweest.

Dinsdag en Woensdag
alleen met de lunch even een rondje gewandeld. Verder niet gesport.

Donderdag en Vrijdag
Rust

Zaterdag
Vandaag stond de Pyramidetrail bij Austerlitz op de planning. Mijn kop zit dan niet meer vol met snot mijn longen nog wel. Dus dat wordt lachen. Het doel is de finish halen op eigen kracht.
Aangekomen bij de Pyramide was de prijsuitreiking van de duathlon van 's ochtends nog in volle gang.
Na de prijsuitreiking rustig naar de startboog gelopen.
Na het startschot al direct te snel van start. Na een kilometer of 3 komen we ineens uit de bij de Pyramide. Blijkbaar had ik het parcours niet gesnapt, ik dacht eerst lange ronde en dan de korte, niet dus. Dus voorzichtig de trap van de Pyramide op, rondje rond de naald en piepend en hijgend weer naar beneden. Beneden toch nog even gewandeld, zuurstof binnenkrijgen is ook gewoon handig.
Het parcours vervolgde door de gracht (zigzaggend), dus aan het einde van de gracht was ik eigenlijk al aan het einde van mijn latijn. Dus tanden op elkaar en doorgaan. De route ging verder over mooie smalle paden, dichtere bosdelen en open heidestukken. Maar ja ook hier zijn hoogteverschillen. Op 5 km weer een stukje gewandeld om op adem te komen, en bij de 7 een langer stuk waar het ook omhoog ging. Uiteindelijk bij 9 km ging het eigenlijk helemaal niet meer. Ook hier weer een stuk omhoog.
Bij de 10,5 km mochten we een kuil in en weer uit, totaal niet tof als je alleen maar wilt stoppen. Maar ja daar lag dan toch echt die Pyramide, dus ver kon het niet meer zijn. Tanden op elkaar en gaan voor het laatste stuk.
Uiteindelijk gefinisht als 3 na laatste met 1,21 uur op de teller. Nog nooit zo langzaam geweest en zo kapot aan de finish gekomen.
Goede nieuws volgend jaar moet deze tijd te verbeteren zijn.

Zondag
rust

best stoffig zo'n bos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten